Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2016

Πώς να διαθέσετε αγροτικά προϊόντα μέσω Ιντερνέτ

Όπλο των παραγωγών κατά των μεσαζόντων μπορεί να αποτελέσει το ηλεκτρονικό κατάστημα (e- shop). Με ελάχιστο κόστος 700 ευρώ, ανάλογα με τις εφαρμογές που θέλει ο αγρότης ή η ομάδα παραγωγών να αναπτύξει, είναι δυνατόν να πουλάει τα προϊόντα του απευθείας, μέσα από το Ιντερνέτ, στον καταναλωτή.


Η εξάπλωση του «κινήματος των φθηνών τροφίμων» δημιουργεί άλλα δεδομένα και η αξιοποίηση των σύγχρονων τεχνολογιών λύνει τα χέρια των αγροτών ώστε να μπουν δυναμικά στην αγορά. Παρακάμπτουν τους ενδιάμεσους κι έτσι έχουν καθαρό δικό τους κέρδος αλλά και χαμηλές τιμές πώλησης.

Η «Αγροτικές Ευκαιρείς» απευθύνθηκαν σε έναν ειδικό ο οποίος εξηγεί παρακάτω θέματα που αφορούν την παρουσίαση των μυστικών για το στήσιμο ενός ηλεκτρονικού καταστήματος και την ενασχόληση με το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Ο Ανδρέας Γιαννάτου επαγγελματίας στην ανάπτυξη εφαρμογών Ιντερνέτ με εξειδίκευση στο διαδικτυακό μάρκετινγκ, περιγράφει τις δυνατότητες ενός τέτοιου καταστήματος στο Ιντερνέτ:

«Το ηλεκτρονικό κατάστημα είναι ένα πρόγραμμα εξειδικευμένο στη διαδικτυακή παρουσίαση αλλά και πώληση προϊόντων. Μπορεί να το δημιουργήσει κι ένας αγρότης μόνος του αλλά και μία ομάδα παραγωγών. Η συνένωση διευκολύνει σε αρκετά θέματα και το κυριότερο με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται εξοικονόμηση κόστους», λέει ο κ. Γιαννάτος.

Τι περιλαμβάνει το ηλεκτρονικό κατάστημα; Ο κ. Γιαννάτος εξηγεί: «Είναι ένα κεντρικό σύστημα διαχείρισης ώστε αυτός που το χειρίζεται να μπορεί να ενημερώνει την ιστοσελίδα του για τα προϊόντα που διαθέτει. Εχει τη δυνατότητα σε αυτό να βάλει κατηγορίες, υποκατηγορίες προϊόντων, φωτογραφίες, τιμές, προσφορές, εκπτώσεις επί των τιμών κ.λπ.».

Εδώ να σημειώσουμε ότι ο κ. Γιαννάτος είναι ίσως ο μοναδικός ειδικός η τουλάχιστον από τους ελάχιστους που μπορεί να ενσωματώσει το ηλεκτρονικό σας κατάστημα μέσα στο facebook ούτως ώστε να έχετε την δυνατότητα να πουλάτε τα προϊόντα σας μέσα στο facebook!!!!!

Ο παραγωγός μέσα από τη δυναμική της τεχνολογίας μπορεί να κάνει πολλά πράγματα.

Δηλαδή να συλλέγει τις παραγγελίες των καταναλωτών, να τις ομαδοποιεί ανά προϊόν, ανά περιοχή, ανά πελάτη και να κρατά και ιστορικά. «Αλλη μία εφαρμογή που μπορεί να αναπτύξει», σύμφωνα με τον κ. Γιαννάτο, «είναι η αποστολή e-mail. Για παράδειγμα, να ειδοποιεί τους πελάτες του για τις προσφορές που κάνει και τις εκπτώσεις».

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα μπορεί να μεταφραστεί σε οποιαδήποτε γλώσσα θέλετε εσείς και σε όσες γλώσσες θέλετε εσείς, έτσι με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να πουλάτε τα προϊόντα σας σε όλη την υφήλιο, ανέξοδα, από την άνεση του καναπέ σας.

Έξυπνη είναι και η εφαρμογή των «VIP πελατών». Δηλαδή, στην ιστοσελίδα μπορεί να υπάρχει επιλογή για συγκεκριμένη κατηγορία πελατών, π.χ. μεγάλες επιχειρήσεις. Οι επιχειρηματίες θα έχουν κωδικούς θα μπαίνουν μόνο εκείνοι σε αυτήν την εφαρμογή, και εκεί ο αγρότης θα μπορεί να προσφέρει καλύτερες τιμές μια και οι παραγγελίες θα είναι μεγαλύτερες.

Η ασφάλεια των συναλλαγών είναι δεδομένη
Ένα μείζον κεφάλαιο στην ανάπτυξη ηλεκτρονικού καταστήματος είναι αυτό των πληρωμών.

Ο Ανδρέας Γιαννάτος διαβεβαιώνει για την ασφάλεια των συναλλαγών: «Δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος για τις πληρωμές. Είναι διασφαλισμένες και το κυριότερο ο ίδιος ο διαχειριστής και στην περίπτωσή μας ο αγρότης δεν έχει πρόσβαση στις πιστωτικές κάρτες».

Σύμφωνα με τον ίδιο υπάρχουν δύο τρόποι πληρωμής:
1. Με τη χρήση πιστωτικής ή προπληρωμένης κάρτας. Ο παραγωγός θα συνεργαστεί με τράπεζες και οι πληρωμές γίνονται σε ειδικές σελίδες των τραπεζών. Τα χρήματα πιστώνονται στους λογαριασμούς των παραγωγών.

Εδώ να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με τον καινούργιο νόμο περί συναλλαγών στο διαδίκτυο (έχει παγκόσμια ισχύ) όλα τα ηλεκτρονικά καταστήματα πρέπει να είναι συμβατά με το PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Το οποίο είναι ένα σύστημα όπου προσφέρει την απόλυτη προστασία στον καταναλωτή και συνέχεια στον παραγωγό από τυχόν μηνύσεις, δηλαδή, συνήθως όταν κάποιος πληρώνει με την κάρτα του σε ένα e-shop τα στοιχεία του κρατούνται αποθηκευμένα σε αντίστοιχο φάκελο στον σέρβερ που φιλοξενεί το e-shop και κατά συνέπεια είναι ευάλωτα προς έκθεση από τυχόν επίθεση χάκερ, έχοντας το PCI-DSS τα στοιχεία δεν κρατούνται στον σέρβερ που εξυπηρετεί το e-shop αλλά σε ένα απροσπέλαστο διαδικτυακό σύννεφο (cloud-server) όπου εκεί συσσωρεύονται όλα τα δεδομένα που αφορούν ανάλογη κίνηση και αλλάζουν διεύθυνση κάθε χιλιοστό του δευτερολέπτου με αποτέλεσμα να μην μπορούν ποτέ να εντοπιστούν, και όταν ο χρήστης θελήσει να ξαναγοράσει κάτι απο το ίδιο e-shop τα δεδομένα του επιστρέφουν με την ίδια μεγάλη ταχύτητα που εξαφανίζονται πάλι. Ό Ανδρέας Γιαννάτος κατασκευάζει το e-shop σας σε πλήρη συμβατότητα με το παραπάνω σύστημα PCI-DSS και έτσι δεν θα χρειαστείτε περαιτέρω έξοδα.

Δείτε πόσο μπορεί να σας στοιχίσει ένα τέτοιο πιστοποιητικό συμβατότητας, η εικόνα τραβήχτηκε τυχαία και αφορά πληρωμένες διαφημίσεις Google:

Επίσης ο κ. Γιαννάτος παραδίδει το e-shop σας και με SSL πιστοποιητικό που φέρει εγγύηση 10.000 δολαρίων σε περίπτωση παραβίασης του ιστότοπου σας.

Εναλλακτικά εάν είστε συνεταιρισμός η εταιρεία σας προτείνει το SSL Organization: Είναι κατάλληλο για επιχειρήσεις που, εκτός από την δυνατότητα κρυπτογράφησης της πληροφορίας στην σελίδα τους, επιθυμούν να παρέχουν και πιστοποίηση για τα εταιρικά τους στοιχεία και την εταιρική τους ταυτότητα.

Διαφημιστείτε και κερδίστε πελάτες
Η διαφήμιση είναι επίσης ένα βήμα που μπορεί να γίνεται φτηνά μέσω Ιντερνετ, ώστε το ηλεκτρονικό κατάστημα να γνωστοποιηθεί σε όσο το δυνατόν περισσότερους καταναλωτές. Ενας απλός τρόπος, τον οποίο αναλαμβάνουν οι ίδιοι οι προγραμματιστές, είναι μέσω της Google.

Η εταιρεία ενημερώνεται για την ύπαρξη ενός καταστήματος κι από μόνη της βάζει καταχωρήσεις σε διάφορες άλλες ιστοσελίδες. Ο επισκέπτης πατώντας πάνω σε αυτήν την καταχώριση μπαίνει στο ηλεκτρονικό κατάστημα. Ο ιδιοκτήτης του e-shop, δηλαδή ο αγρότης, χρεώνεται με 0,15 ευρώ το «κλικ». Ετσι με αυτόν τον τρόπο πληρώνει τη διαφήμιση και φυσικά γίνεται γνωστός και έχει τη δυνατότητα να κερδίσει πελάτες.

Αν υποθέσουμε ότι ξοδεύεται 3€/ημέρα για διαφήμιση στο Google, δηλαδή 90€/μήνα περίπου, πάνω κάτω οι πελάτες που θα δουν την επιχείρηση σας θα είναι περίπου 400-750 άτομα/μήνα, καθόλου άσχημα, αν το 1/3 ψωνίσει από το ηλεκτρονικό σας κατάστημα ήδη η διαφήμιση σας απέδωσε κέρδη της τάξεως του 500%!!!! Δηλαδή αν το 30% αντιστοιχεί σε 150 άτομα και ο καθένας ξόδεψε 20€ ως μέσο όρο (πολύ λογικό) ήδη έχετε 3.000 € είσπραξη εκ των οποίων τα 2.910€ πλεόνασμα εφόσον τα 90€ ήταν τα έξοδα της διαφήμισης, αφαιρέστε και 1.500€ το κόστος για ΦΠΑ και τα προϊόντα και μένετε με ένα κέρδος 1.410€ χωρίς να το κουνήσετε ρούπι από το σπίτι σας, χωρίς να τρέχετε αριστερά και δεξιά.

Τρόποι διάθεσης προϊόντων
Ένα από τα ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπίσει ο παραγωγός που θα πουλά μέσα από το Ιντερνέτ τα προϊόντα του είναι η μεταφορά τους. Μία λύση είναι να συνεργαστεί με άλλους αγρότες και να έχουν ένα κοινό όχημα που θα μεταφέρουν τα προϊόντα.

Άλλη πρόταση είναι η συνεργασία με εταιρείες courier. Θα αποστέλλουν με αυτές τα προϊόντα τους στους καταναλωτές. Υπάρχει βέβαια και η συνεργασία με διάφορα καταστήματα, από όπου οι καταναλωτές θα έχουν τη δυνατότητα να απευθύνονται για να προμηθεύονται τα αγροτικά προϊόντα. Βέβαια, στην περίπτωση αυτή θα έχουν να κάνουν με ενδιάμεσο, αλλά με μία καλή συμφωνία μπορούν να αποφύγουν σημαντική επιβάρυνση της τελικής τιμής.

Φυσικά υπάρχει και η λαϊκή αγορά. Ο παραγωγός που πουλά από κει τα προϊόντα του έχει παράλληλα και το ηλεκτρονικό κατάστημα. Μέσα από αυτό κλείνει τις παραγγελίες του και κατεβαίνοντας στην περιοχή όπου γίνεται η λαϊκή αγορά παραδίδει τα προϊόντα του.

Επίσης για πρώτη φορά δίνετε η δυνατότητα να πουλήσετε τα προϊόντα σας μέσα στο Facebook, το οποίο είναι ένας ιστότοπος όπου έχει περισσότερους από 3.500.000 Έλληνες χρήστες και περισσότερους από 800.000.000 χρήστες παγκοσμίως.

Όλοι ασφαλώς γνωρίζετε την αγάπη που έχουν οι ξένοι για τα αγροτικά ελληνικά και παραδοσιακά προϊόντας, θα ήταν λοιπόν αφελές να πιστέψουμε ότι ίσως να μπορέσουμε να αποκτήσουμε το ένα εκατομμυριοστό; Ως πελατεία; Τι σημαίνει άραγε για εμάς το ένα εκατομμυριοστό; 800-900 πελάτες, που αν ο καθένας ξοδεύει (με πολύ λιτό υπολογισμό) 10€/μήνα για να αγοράζει κάποιο προϊόν από εμάς τότε μιλάμε για ένα έσοδο της τάξεως των 8.000€-9.000€ τον μήνα.

Αν μη τι άλλο αρκετά σεβαστό εισόδημα.

Από την εμπειρία μου θα σας συμβούλευα να μην αφήσετε άλλο χρόνο να χαθεί και να εκμεταλλευτείτε τώρα την κατάσταση.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου